Robotaréna
small-robotarena.jpg

A robot arénában harcolhat a Műhelyben megépített robotod. A játék indulásakor erre két lehetőség van, a Kihívás és a Heti bajnokság. A Kihívásban egyre erősödő, gépi ellenfeleket kell legyőznöd, a Heti bajnokságban más játékosokat. Az alábbiakban ismertetjük a csata menetét.

robot-csata.jpg

Robot csata

A robotok véletlenszerűen meghatározott kezdeményezés után felváltva lőnek egymásra. A robot feje mindig a másik robot fejét, a teste a testét, a kar a kart lövi. Az adott végtagra rakott fegyver sebzését megszorozzuk a teljesítménnyel, majd levonjuk az ellenfél ugyanolyan végtagjára rakott pajzsának védekezését, amit megszorzunk annak a végtagnak a teljesítményével. A sebzésnél van egy bizonyos véletlenszerű szórás is, ezenkívül a végtag sebzését / védekezését módosíthatja tárgy, szakértelem és a robot képessége is. Ezenkívül a sebzést tudja csökkenteni ill. növelni kritikus lövés vagy blokkolás. Bizonyos hatások a sebzést képesek teljesen kivédeni, ill. kábulás esetén a robotnak elmaradhat egy lövése.
Az ellenséges robot teljesítménybeállítását látod csata közben, a testrészei páncélzatát jelző csík melletti szorzó az.

Ha egy robot végtag megsemmisül (páncélzata 0-ra csökken), akkor az őt lövő végtag a továbbiakban nem fog már más végtagra tüzelni.
A robot csata akkor ér véget, ha az egyik robotnak legalább 2 végtagja megsemmisült.

A robot csata automatikusan zajlik le, a csata közben nincs lehetőség változtatásra. Prémium játékosok a képernyő tetején levő azonnali gombbal a csata lefutását gyorsíthatják.
A robotokat a csaták után nem kell külön megjavítani, ez mindig automatikusan megtörténik.

robot-kihivas.jpg

Kihívás

A Kihívás során egy ranglétrán haladsz egyre előrébb, erősebb és erősebb gépi ellenfelekkel megküzdve. A győzelem lényeges kulcsa, hogy megfigyeld, az ellenfél teljesítménye hogyan van beállítva, és a tiedét úgy állítsd be, hogy le tudd győzni. Hasonló erősségű ellenfélnél ez a győzelem kulcsa. Pl. egy 4-4-1 teljesítményű robotot az 6-1-2 teljesítménybeállítással tudod legyőzni.

Bizonyos kihívás ellenfelek véletlenszerűen variálják a teljesítményüket. A 3 szám nem változik, csak a sorrendjük!

Egy nap legfeljebb 5x próbálkozhatsz. Minden nap jutalmat kapsz a legyőzött ellenfelek számától függően, ez kommónium és argarium, amit vagy ezen az oldalon, vagy a belépéskor, a napi jutalmak oldalon vehetsz át. Tehát pl. ha legyőzted az első 5 ellenfelet, attól kezdve minden egyes nap kapni fogsz 4 kommóniumot és 1 argariumot, akkor is, ha soha többé nem harcolsz semmivel a Kihívásban.

Egy korábban legyőzött robotot ha akarsz, megtámadhatsz újra, de tapasztalati pontot ekkor már nem kap érte a robotod.

robot-bajnoksag.jpg

Robot Heti bajnokság

A Heti bajnokságban más robotokkal csatázhatsz. A pontszámod mindig hét elején 90-ről indul. Ha egy olyan ellenfelet győzöl le, akinek ugyanannyi vagy kevesebb pontja van, mint neked, azért 1 pontot kapsz, ha olyat, akinek több van, mint neked, azért 2 pontot. Ha támadsz, és veszítesz, a pontszámod nem csökken. Ha téged támadnak még, és győzöl, azért nem kapsz pontot, de ha veszítesz, akkor a pontszámod csökken eggyel.

Naponta 10 támadási lehetőséged van (jobb felső sarok), ezekért a támadásokért robotod tapasztalati pontot is kap, így tud szintet lépni. Lehetőséged van naponta egyszer +5 próbálkozást venni argumért, de ezekért a csatákért TP már nem jár, csak a pontszámodat tudod növelni.
Az oldalt tudod energiáért frissíteni, ekkor ha az alattad és feletted levő ellenfeleket több lehetőség közül választotta a gép, akkor kaphatsz más ellenfeleket. Amíg pontszámod 100-nál kevesebb, addig az alattad levő 2 ellenfél általában gépi ellenfél, aki könnyen legyőzhető.

A robotok paneljén van egy szem ikon, ezzel egyenest a kémkedés panelre juthatsz. Ha egy játékost (kutatáspontért) kémkedsz, akkor megtudhatod a robotjának a teljesítménybeállítását. Természetesen ez akkor is kiderül, ha megtámadod a robotot.

A napló gombra kattinva megnézheted, hogy kik támadtak meg utoljára, a díjak gombnál pedig látod, hogy melyik helyezésért milyen jutalom jár a következő hét elején.
Az eredményhirdetés vasárnap éjfélkor történik, ekkor mindenkinek a pontszáma visszaáll 90-re, és a jutalmak átvehetők itt, a díjak gomb alatt, vagy a napi jutalmaknál, belépéskor.