Karakter panel

A karakter panelt a bal felső sarkokban, az arcképedre kattinva érheted el.

karakter.jpg

Karakterválasztás

A játék kezdetekor 4 szakma közül választhatsz: doktor, iparos, vendéglátós és kereskedő. A játékban a választott szakmának megfelelő cégbirodalmat fogsz építeni. Válassz nyugodt szívvel közülük, nem tudsz rosszul dönteni. A szakmának csak annyi jelentősége van, hogy a cég egy nagyon picivel többet fog termelni a szakmának megfelelő erőforrásból, és később akár meg is változtathatod (doktor: kutatáspont, iparos: energia, a vendéglátós: zen, kereskedő: kredit. Az erőforrásokat részletesen ld. itt.

Karakter

Itt láthatod karaktereid jellemzőit.

small-szint.jpg

Szint, tapasztalati pont. Tapasztalati pontot a napi küldetések teljesítésével szerezhetsz (jobboldalt, napi rutinok gomb, teendők fül, vagy küldetések gomb). Ha karaktered szintet lép, akkor sok esetben újabb lehetőségek nyílnak meg előtte, emellett továbbfejlesztheted a kúriád szintjét (képernyő közepén kúria épület). Ha a kúria szintje megnő, a többi épületed szintjét is növelheted, és ezzel együtt minden egyes épületben új dolgok, új lehetőségek nyílnak meg.

small-egeszseg.jpg

Egészség. Az egészséget elsősorban az befolyásolja, hogy karaktered mivel tölti az életét (ld. Időbeosztás). Ha sportolsz, eleget alszol, egészséged nő, ha túlhajtod magad, csökken. Ha nagyon lecsökken, megbetegedhetsz, és ilyenkor csak a pihenés meg az antibiotikumok segítenek.

small-hirnev.jpg

Hírnév. Hírnevet bizonyos kiemelkedő teljesítményekért kapsz. Pl. céged szintlépése, az összes napi küldetés teljesítése, 1. hely egy heti toplistában, autóverseny győzelem stb. A hírnév nem befolyásolja a karaktered fejlődését, viszont van rá külön toplista.

small-boldogsag.jpg

Boldogság. A boldogságot minden nap csökken, de ezt kompenzálni tudod bizonyos Időbeosztás tevékenységekkel. Emellett sikeres dolgok is növelik a boldogságot, pl. napi első kedvenc akit boldoggá teszel (80%+), első győzelem robot arénában, más kertjének gondozása, de csökkenhet is, pl. ha töb napig nem lépsz be. Ha a boldogságod nagyon alacsony, rögtön visszatornázhatod egy jó adag zen elköltésével, a boldogság melletti zöld plusz jelre kattintva.

small-szerencse.jpg

Szerencse. Ez a tulajdonság a pech és szerencseszériákat hivatott ellensúlyozni. Ha egy kalandban kicsit dobsz a kockával, buksz a tőzsdén, a toborzásra csupa rossz alkalmazott jön fel, a bányában gyenge ércmezőt találsz, akkor a szerencséd nő, és így legközelebb jobb esélyed lesz. Ha viszont különösen jókat dobsz, akkor „elhasználod a karmát” csökken a szerencse. A szerencse Időbeosztás tevékenységekkel is növelhető, pl. szerencsejátékkal vagy pókerezéssel.
Népszerűség. A népszerűséged akkor nő, ha barátaidtól ajándékot kapsz. A népszerűség a karaktered fejlődését nem befolyásolja, de van rá külön toplista.

Öltözködés

Itt változtathatod a kinézetedet és öltözékedet. Az öltözetválasztásnál bizonyos ésszerűségi szabályok érvényesek, pl. nyakkendőt csak inghez választhatsz, motívumokat csak sima pólóra kérhetsz, estélyi ruhára nem vehetsz plusz szoknyát stb.
A ruhák megvásárlása kreditbe kerül. Ha a ruhának van több színvariációja, a vásárláskor csak a kiválasztott színűt veszed meg. A karakterválasztáskor nem kell fizetned még a ruhákért, de csak az olcsóbbak közül választhatsz. A későbbiekben az új ruhákért kreditet fizethetsz.
Nemcsak a ruhádat, de az arcodat is megváltoztathatod, de ez csak az első 5 szinten ingyenes, később argumba kerül.
A kinézetednek a szépségversenyen van jelentősége: ha jobban nézel ki, akkor többen fognak rád szavazni.

karakter1.jpg

Szakértelmek

Karaktered bizonyos szintek elérésekor új szakértelmeket tanulhat. Minden szinten 3 szakértelem közül egyszerre csak egy lehet aktív. Amikor szintet lépsz és új szakértelmet kapsz, kiválaszthatod, a 3 új közül melyik legyen aktív. Az aktív szakértelmet később megváltoztathatod, naponta egyszer ingyenesen.
A szakértelmeket szakértelempontból tudod fejleszteni. Szakértelempontot számos módon szerezhetsz a játékban: robot csatákkal, kaland teljesítéssel, a kertben, az elfajzott elleni harccal, kedvenc építő játékban stb. A szakértelmek mindegyike valami hasznos dolgot csinál, érdemes átgondolni, melyik szinten melyiket aktiválod. Emellett, a szakértelmekre a kaland próbákban is szükséged lehet, de ott szerencsére az inaktív szakértelmek is működnek.
A szakértelmeid átmenetileg lecsökkenhetnek, ha nem vagy elég boldog. Ilyenkor a csökkenés mértékét a szakértelem szintje mellett egy piros negatív szám jelzi.

Időbeosztás

Itt adhatod meg, hogy karaktered mivel tölti az idejét munka, pihenés és szabadidő közben. A választható lehetőségek száma a szintlépéssel bővül.
A munkánál, a pihenésnél és a szabadidőnél is 8-8 órányi tevékenységet állíthatsz be. Vannak cselevések, amik egy adott szakértelmet növelnek (csak olyat, ami megvan neked, és aktív), vannak olyanok, amelyek valamelyik karakter jellemzőt (egészség, boldogság stb) változtatják. Meg kell találnod azt az egyensúlyt, ahol a boldogságod és egészséged nem csökken le nagyon, viszont a karaktered megfelelően fejlődik.
A beállítások után megtekintheted, hogy mi lesz az időbeosztás eredménye. Ha beállítottad mind a 3x8 órát, akkor megjelenik a Véglegesítés gomb.
A következő nap az első belépéskor megkapod a felsorolt bónuszokat, változásokat, és akár rögtön adhatsz meg új időbeosztást. Szerencsére, ezt nem kell minden nap előről beállítani. Ha elégedett voltál a korábbi beosztással, akkor egyszerűen csak újra meg kell nyomnod a véglegesítés gombot, vagy esetleg változtathatsz előtte 1-2 dolgot.
Ha megbetegszel, vagy nem lesz aktív a szakértelem, amit gyakoroltál, akkor mindenképp új beállítás szükséges. Betegség esetén igyekezz olyan beállításokat használni, amelyek az egészséget növelik.

Karakter bolt

A karakter boltban levő tételek argumért vásárolhatóak meg, de korántsem korlátlan mértékben. Egy kategóriából 1 nap csak 1 féle tételt vehetsz meg, de ha egy lehetőséget elszalasztasz, akkor max. 10-ig halmozódnak az elszalasztott vásárlási lehetőségek.