Bánya
banya01.jpg

A bánya a birtokodon akkor nyílik meg, ha a kalandokban eljutsz odáig, hogy a bánya megnyitása. A bányában argumötvözeteket termelhetsz ki, ezek a bagalit, paralit és magnolit. Ezekből a speciális ötvözetekből chipeket készíthetsz, amelyekkel alkalmazott felszereléseidet erősítheted.

A bányát először is meg kell nyitni: ez 3000 kreditbe kerül. Ha a bányát teljesen kiaknáztad, akkor nyithatsz új bányát ugyanezzel a gombbal, de ez már lényegesen több kreditbe fog kerülni.

Bánya árak

# Kredit
1. 3.000
2. 30.000
3. ?
4. ?
5. ?
6. ?
7. ?
8. ?
9. ?
10. ?
11. ?
12. ?
13. ?
14. ?
15. ?
16. ?
17. 840.000
18. 870.000
19. 900.000

A bányászat során a mezőket meg kell először vizsgálni (ez kutatáspontba kerül), majd elkezdheted a kitermelést (ez energiába és kreditbe kerül). A bánya nyitásakor csak a felszín alatti, középső mezőt vizsgálhatod meg, de a továbbiakban már bármely olyan mezőt, ami szomszédos pontosan egy kitermelt mezővel. A talajvizsgálat megmutatja, a fenti 3 ötvözetből melyik az, amelyikből több van az adott mezőn, és mennyire gazdag az a mező ércben.

A bányászat során eleinte az esetek többségében nem argumötvözetet találnak bányászaid, csak törmeléket. A törmelék nem jó semmire, el tudod adni minimális kreditért. A bányászat során kopik a bányászok szerszáma, a csákány. Ha már nagyon elkopott, érdemes újat vásárolni, mert az elkopott csákánnyal a kitermelés is lassabban halad.

Vigyázz, ha túl mélyre ásol, felébredhetsz valamit, amit nem kellene, és úgy járhatsz, mint Mória bányájának törpéi!

banyafejlesztes.jpg

Fejlesztés

A robotokhoz hasonlóan, a bányánál is van 6 képesség, amit energiából fejleszthetsz. Itt is az a szabály, hogy a 2 legmagasabb képesség fejlesztési költsége normál, a következő kettőé kétszeres, a két legalacsonyabbé pedig négyszeres. Magas szinten tehát választanod kell majd, mit preferálsz, vagy nagyon sok energiára lesz szükséged, ha mindent ki akarsz maxolni. A bánya képességek szintje nem nőhet a bánya szintje fölé.
A fejlesztés panel bal oldalán látható információk:

Bányászok fizetése
Ezt csak akkor kell fizetni, ha dolgoznak. Ez egyébként a kitermelés mezőjén is látható, az energiaköltség mellett. Ez az érték a bányászok számától és a termelékenységtől függ.

Bánya biztonsága
Ekkora az esélye, hogy a kitermelés kezdetekor katasztrófa történik, a termelés a felére csökken, és a károk elhárítására egy csomó kreditet kell fizetned. A katasztrófa esélye 3 dologtól függ: mennyi a termelékenységed, és épp milyen mélyen ásol (ezek növelik), mekkora a biztonság képesség (ez csökkenti).

Fókusz
Ha az egyik argumötvözetre fókuszt raksz, akkor mindig, amikor ércet találnál, megnő az esélye, hogy az adott érc lesz az. Azt, hogy a 3 érc közül melyiket találod, még egy dolog módosítja: hogy az adott mező milyen ércben gazdag.

Csákánygyár
Nemcsak a bánya képernyőn, de itt is van lehetőséged új csákányt vásárolni. A csákány vásárlásakor kreditért cserébe a csákányod maximális erősségű lesz.

Bánya képességek

A következő bánya képességeket fejlesztheted:

banyaszok.jpg

Bányászok
Ennek a képességnek minden egyes szintje 10-zel növeli a bányászaid számát. Egy mezőn legfeljebb 100 bányász folytathat kitermelést, ezért ha a képesség 11-es, azaz 110 bányászod lesz, akkor már egyszerre 2 mezőn dolgozhatnak, a második mezőn csak 10 bányász. Ha ezt a képességet növeled, az új bányászok azonnal csatlakoznak a folyamatban levő munkához. A bányászok száma értelemszerűen az csökkenti, hogy egy adott mezőn levő érc kitermeléséhez mennyi idő szükséges.

talajvizsgalat.jpg

Talajvizsgálat
A talajvizsgálat azt adja meg, hogy egy adott mezőn mennyi érc található. Ha nő a talajvizsgálatod, az gyakorlatilag növeli a kitermelési időt is, de ennek köszönhetően ritkábban kell a bányászaidra ránézni, és új mezőt talajvizsgálni / kitermelni.

termelekenyseg.jpg

Termelékenység
A termelékenységgel a kitermelés sebességét növeled. Ezt a bányászok számának növelésével is elérheted, de míg egy mezőn max. 100 bányász dolgozhat, a termelékenység a kitermelés folyamatát bármeddig tudja gyorsítani. A hatékonyabb termelés azonban egyben drágább és kockázatosabb is, a bányászás több erőforrásba fog kerülni, és a kockázat esélye is nő.

biztonsag.jpg

Biztonság
Növeli a bánya biztonságát, így csökkenti a katasztrófa esélyét.

tisztasag.jpg

Tisztaság
Nő az esélye, hogy bányászaid törmelék helyett argumötvözetet találnak.

csakanygyar.jpg

Csákánygyár
Növeli a csákány maximális erősségét. Minél mélyebbre ásol, a csákány annál gyorsabban kopik, és kopott csákánnyal csökken a bányászat hatékonysága. Ha magas a csákány erőssége, akkor sokkal több idő, amíg a csákány elkezd kopni.

banya02.jpg

Fokozás

A fokozás egy ügyességi-logikai játék. Ha játszol vele, akkor a bányád termelése 36 órára megnő annyi százalékkal, ahány a fokozás szintje. A játéknak négy nehézségi fokozata van, első alkalommal ezek közül csak a könnyű elérhető.

A játék során PC-ről a 4 nyíl billentyűvel, telefonon a nyíl vezérlőgombokkal irányíthatod emberedet. A játéktéren vannak drágakövek, sziklák, föld, és áttörhetetlen kő. A bányászoddal a drágaköveket kell összegyűjteni. A földet ki tudod ásni, a sziklákat legfeljebb eltolni tudod oldalirányba, ha a mellettük levő mezőn nincs már semmi. A sziklák és drágakövek lezuhannak, ha nincs alattuk semmi, vagy ha csak egy szikla vagy drágakő van alattuk, ami mellett nincs semmi. De ha alájuk ásol és pont megállsz alattuk, nem potyognak le. Ha rád esik egy szikla vagy drágakő, akkor a játék véget ér. A játék célja, hogy összegyűjtsd az összes drágakövet, majd eljuss a kijáratig.
Előfordulhat, hogy beragadsz, ekkor a jobb felső sarokban levő piros X-szel tudod a játékot feladni.

Naponta legfeljebb 5x próbálkozhatsz, de argumért vehetsz még 5 próbálkozást. Attól függően, hogy milyen nehéz pályát teljesítesz és milyen gyorsan, kapsz pontot a rangsorban és tapasztalati pontot a fokozás szintedre. Valamennyi pont kudarc esetén is jár, és a fokozás ilyenkor is aktív lesz. Ha többször próbálkozol, és jobb pontszámot érsz el, akkor jóváírjuk a 2 pontszám közti különbözetet. A napi pontszámokat összeadjuk, és a hét végén a legjobbak jutalmat kapnak. A rangsor melletti nyílra kattintva nézheted meg a jutalmakat.

Az első próbálkozás éri a legtöbb pontot, minden további próbálkozás kevesebb pontot ér.

banya03.jpg

Gyártás

A gyártás panel a bánya megnyitásakor még nem elérhető, csak később lesz az, ha a bánya küldetésekben eljutsz odáig. A gyártás panelen készítheted el a chipeket, amelyekkel alkalmazott felszereléseidet erősítheted. A gyártáshoz a bányában bányászott 3féle ércből kell valamennyi, ill. energiára is szükség van.

Mint minden más boltban, itt is a chipeket először fel kell találni, hogy legyárthasd őket. Vannak chipek mindenfajta harci statisztikára, k-támadásra, k-védekezésre, kábításra stb. A kikutatásuk után a chipre kattintva láthatod, hogy azt milyen tárgyba lehet majd berakni.

Minden chipnek több fokozata, szintje van. A magasabb szintű chipek akkor jelennek meg, ha növeled a bányád szintjét. Minden egyes szintet külön ki kell kutatni! A gyártáshoz a 3 argumötvözet közül kell 1-3 féle. Megadhatod, hogy milyen szintű chipet akarsz készíteni, és mennyit. A készítés azonnali, nem kell rá várni. A chipek paneljén van egy (I) infó gomb, erre kattintva megnézheted, milyen chipjeid vannak jelenleg.

A gyártás során felhasználhatsz azonos típusú, alacsonyabb szintű chipeket. Két 3. szintű chipből pl. el tudsz készíteni egy 4. szintűt, további ércek felhasználása nélkül, így hasznosítani tudod a régebbi, elavult chipeket is. Eladni vagy alkotóelemeikre szétszedni viszont nem lehet a chipeket.

Fegyver Öv Páncél Lábbeli Sisak Csulkó Kesztyű Egyéb Bagalita bagalite.png Magnolite magnolite.png Paralite paralite.png
K-támadó chip X X 4 2
Kábító chip X X 3 3
K-védő chip X X X X 4
e-védő chip X X X X 4
Káb.ellenállás chip X X X X 1 1
Blokkoló chip X X X X 1 1 1
E-támadó chip X X 2 4
áttörő chip X X X X 2 1
kritikus chip X X X X 1 2
chip.jpg

Az elkészült chipeket a Vendégházban, a felszerelés oldalon készítheted be. Kattints egy tárgyra, alul, a tárgy fölött lesz 3 gomb, a középső a Chipek. Erre kattintva tudsz chipeket berakni a tárgyba, vagy kivenni onnét, is ilyenkor jobboldalt a chipek tárgylistája jelenik meg. Bizonyos chipeket csak bizonyos típusú tárgyakba lehet berakni. És ha több azonos tárgyad van, mindegyikbe ugyanazokat a chipeket kell raknod! Tehát ha pl. van 3 db AK 47-esed, és 2.szintű k-támadás chipet akarsz beléjük rakni, akkor 3 db-ra lesz szükséged. És ha veszel egy 4. AK-47-est, akkor rögtön a vásárláskor szükséged lesz egy chipre is. Ne feledd, a chipek költség nélkül kivehetők a tárgyakból, és a gyártás során felhasználhatóak azonos típusú, magasabb szintű chipek készítésekor!
Tipp: A gyártósor céloknál az építésgomb nyomását számolja a program, így érdemes egy 5-ös chiphez legyártani 16 1-es szintű chippet, majd azokból plusz költség nélkül 8db 2-es szintűt, abból 4db 3as szintűt, 2db 4-es szintűt és abból 1db 5-ös szintűt így összesen 31 gyártást generálunk. Ha egyszerre legyártunk egyből 3db 5-ös szintűt akkor azt 1 gyártásnak számolja, így 92 gyártást bukunk.

Balrog

A bánya 3 alsó sorában (szürke sáv) 10% (?) eséllyel találkozhatsz Balroggal.
A Balrog szintje mindig a bánya szintje + 5.
Néha E, néha K támadásos Balrog jön, érdemes vegyes csapatot berakni, mielőtt nekiállsz az alsó 3 sorban bányászni.
Ha megölöd, ércet és Balrog szarvat kapsz.