Vendégház

A vendégházban laknak alkalmazottjaid. Az alkalmazottak fejlesztése és a velük való harc a játék legösszetettebb része, ezért ne ijedj meg, ha valamit nem értesz meg belőle elsőre.

vendeghaz1.jpg

Toborzás

Alkalmazottakat a toborzás fülön tudsz felvenni. Mivel kezdetben egy sincs, itt kell kezdened az alkalmazottakkal való ismerkedést. Mindig egyszerre 4 közül választhatsz. Az alkalmazottaknak itt fontos jellemzője van: az első a hűségszintjük. Az alkalmazottak többsége 1. hűségszintű (nevük fehér), de szerencsés esetben kaphatsz 2. szintűt (zöld) vagy esetleg 3.-at (türkiz). Az alkalmazottak hűségszintje később fejleszthető, ezért ne ess kétségbe, ha csak fehér alkalmazottat tudsz felvenni. A bal alsó sarokban van egy frissítés gomb. Ez a játék kezdetén egyszer használható rögtön, ha esetleg nem vagy elégedett a 4 emberrel, akit kaptál. Bizonyos időközönként újra meg lehet nyomni, ill. argumért rögtön (utóbbi esetben nagyobb az esélye a magasabb hűségszintű alkalmazottaknak). A hűségesebb alkalmazottak felbérelése több kreditbe is kerül!

Minden alkalmazottnak van egy harci, és egyéb szakértelme. Az egyéb szakértelem egyszerűen a te azonos nevű szakértelmedet növeli. Érdemes olyat választani, aki az aktív, használt szakértelmedet növeli. Fontos: a toborzás során csak olyan szakértelmek jelennek meg, amik neked is elérhetők. Ha később újabb szakértelmeid nyílnak meg, és szeretnéd, ha alkalmazottaid arra is adnának bónuszt, akkor vagy új alkalmazottat kell toboroznod, vagy le kell cserélned egy meglévő alkalmazott szakértelmét..

A harci szakértelmet alkalmazottad a csatában használja. Mindegyiknek van előnye, van, amelyik gyógyítani tud, van, amelyik egyszerre több ellenfelet sebez, van, amelyik az
ellenfél vagy a ti sebzéseteket módosítja.

Az alkalmazottad szakértelmeit magasabb szinten le tudod majd cserélni, de nyilván érdekes olyat választani, amiről úgy gondolod, hasznos.

Képességek

Ezen az oldalon látod alkalmazottjaid listáját, és itt tudod őket fejleszteni is. Alapban max. 4 alkalmazottad lehet, de argumért tudsz további helyeket venni. A játék elején 3 alkalmazottra lesz szükséged, mert ennyien férnek egy csapatba. Később szükséged lehet továbbiak toborzására, a szövetségi háborúhoz, vagy egy alternatív stratégiai csapathoz.

Alkalmazotti képességek

vendeghaz2.jpg

Alkalmazottjaidnak a következő jellemzői vannak:

1. alkalmazott szint
Alkalmazottad szintjét a képétől jobbra, a rombuszban látod. Az alatta levő csík jelzi, mennyi tapasztalati pontja van, mikor fog szintet lépni. Tapasztalati pontot az alkalmazottad elsősorban kalandok teljesítéséért kap. Mindegy, hogy a kalandban hány harc volt (vagy volt-e egyáltalán), a csapatban levő alkalmazottak TP-t kapnak. Ezen kívül kisebb mennyiségű TP-t tudnak kapni a szökőkútban való meditálással, és tapasztalatkönyvek elhasználásával. Ha van felhasználható TP könyved, az megjelenik a tapasztalati csík mellett.
Ha alkalmazottad szintet lép, tulajdonságpontokat kap, amelyekkel fejlesztheted. Ezenkívül alkalmazottad nem használhat magasabb szintű felszerelést, mint a saját szintje.

2. alkalmazott hűség
Alkalmazottad hűségét a nevének színe jelöli:

Szint Szin Szükséges hűségpont
1. szint fehér 0 hűségpont
2. szint zöld 5*10 hűségpont
3. szint türkiz 5*30 hűségpont
4. szint kék 5*60 hűségpont
5. szint lila 5*180 hűségpont
6. szint sárga 5*360 hűségpont
7. szint narancs 5*600 hűségpont
8. szint pink 5*1000 hűségpont
9. szint vörös 5*2000 hűségpont

A hűség hűségpontok segítségével fejleszthető, amit elsősorban kalandokért kapsz. A hűség csík a tapasztalati pont csík alatt látható. A zöld + jellel egyesével, a kék + jellel pedig egyszerre többet tudsz elkölteni alkalmazottad hűségének növelésére. Egy hűségszint növeléséhez 5 fokozat van, ez az alkalmazott neve alatt levő csillagok jelzik. A kék + gombbal mindig annyi hűségpontot költesz (ha van annyi) hogy egy teljes csillagot nőjön.
Ha alkalmazottad hűségszintje megnő, akkor több tulajdonságpontot kap szintlépéskor. Ha utólag növeled meg egy magas szintű alkalmazott hűségszintjét, ne aggódj, a plusz pontokat a korábbi szintekre visszamenőleg megkapod.

3. tulajdonságpontok
A panel alsó felén láthatóak alkalmazottad tulajdonságai. Bal oldalt vannak azok, amelyekre lehet tulajdonságpontot költeni, jobb oldalt azok, amelyeket csak a felszerelés tud növelni.
A tulajdonságokat a zöld + jellel növelheted, ha van elég tulajdonságpontod. A tulajdonság növekedésével a költség is növekszik, ami eleinte csak 1 pont, később 2, 3 stb egyre több lesz.
Az első szám az az érték, amire tulajdonságpontokkal felnövelted, a zárójelben levő a felszerelési tárgyakból jövő bónusszal növelt értéke.
A harci képességek leírásánál megtalálod, melyik képesség mit csinál.
Lehetőséged van arra, hogy a pontokat újraoszd argumért.

4. alkalmazott harcértéke
Ezt a számot az alkalmazott portréja alatt látod, ez egyszerűen a harci tulajdonságok alapján számolt érték, arra lehet használni, hogy össze tudd hasonlítani alkalmazottadat másokkal.

5. alkalmazott szakértelmei
A panel alján van az alkalmazott két szakértelme, amit már a toborzásnál is láthattál. Bal oldalt van az egyéb szakértelem: ez egyszerűen hozzáadódik a te azonos nevű szakértelmedhez a szakértelem panelen, egy sárga plusz szám lesz ott. Ha az van ideírva, hogy inaktív, az azt jelenti, hogy azon a szinten más szakértelmet választottál aktívnak (de attól a kalandpróbákban számítani fog).
Ez a szakértelembónusz akkor is megvan, ha az alkalmazottad nincs a harcoló csapatban!
Erre a gombra rá lehet kattintani, és akkor feljön a szakértelemfejlesztés panel. Egyéb szakértelmet legkorábban az alkalmazott 3. szintjén növelhetsz, ez dexlingbe kerül. Dexlinget elsősorban a városi arénában való harccal szerezhetsz.
Ha a szakértelmet legalább 5. szintre felfejleszted, akkor akár le is cserélheted egy véletlenszerűen választott másik szakértelemre. Ha még magasabb a szintje, akkor több szakértelem közül is választhatsz.
A harci szakértelmet jobb oldalt láthatod. Ezt is lehet fejleszteni, de csak az alkalmazott 11. és 21. szintjén, dexlingekért. A harci szakértelem lecserélésére nincs lehetőség jelenleg.

Alap szakértelmek

Szakértelem neve Leírása
robot fej Növeli a robot fejfegyver hatékonyságát
Műszaki érzék Megnő a céged által termelt energia
kutatás Csökken a kutatási idő
tudomány Megnő a céged által termelt kitatási pont
Kedvenc hűség Növeli a hűséget amit a kedvenc kap speciális kajáért
termelékenység Megnő a céged által termelt kredit
meggyőzőkészség Megnő a céged által termelt Zen
szerencselovag A peches eseményekért több szerencsét kaps
hűség Nő az esélye, hogy a hűségpont elhasználásakor visszakapd a pontok egy részét
fitnessz Csökken az esélye, hogy megbetegedj
robot fej pajzs Növeli a robotfej fegyver védettségét
robot kar Növeli a robot karfegyver hatékonyságát
Hősiesség Növeli a kalandokért kapott hősi pontok mennyíségét

Figyelem: Egyéb képességekből ha 2 alkalmazottadnak is azonos van akkor csak a nagyobb számít, a másik nem. Tehát nem érdemes 2 termelékenységet növelő alkalmazottat felvenni.

Harci szakértelmek

2. szint: 450 dexling
3. szint: 1500 dexling

Szakértelem neve 1. szint 2. szint 3. szint
Adrenalin injekció Minden barátnak 3 körig körönként 25% gyógyítás 28% 31%
csatakiáltás 130% sebzés 1 célpontra, lekerül 1 debuff minden barátról, és 1 buff minden ellenségről 140% 150%
előre! 180% sebzés 1 célpontra, 1 körig +30% sebződés 190%
Elsősegély 180% gyógyulás a legalacsonyabb ÉP-jű barát 200% 220%
füstgránát 80% sebzés 1 célpontra, és 3 körig -30% sebzést okoz
gyors lövés 60% sebzés minden célpontra 63%
harctéri kórház Minden barát gyógyul 100%-ot, használó kábul 110% 120%
kábító gránát 30% sebzés minden célpontra és 2 körig -20% sebzést okoznak 35% sebzés 40% sebzés
lelkesítés Minden barátnak +30% sebzés 2 körig és gyógyul 30%-ot azonnal gyógyul 40%-ot gyógyul 50%-ot
önfeláldozás Legalacsonyabb ÉP-jű barát gyógyul 330%-ot, használó sebződik 100%-ot gyógyul 350%-ot
provokálás minden célpontra 50% sebzés, 3 körig 70% eséllyel lesz célpont 54% sebzés
roham 140% sebzés 1 ellenfélre, +20% sebzés 2 körig 150%
szidalmazás 1 körig 100% eséllyel lesz célpont, -50% sebződés 2 körig 2 körig, -55% sebződés
tombolás 160% sebzés 1 célpontra, lekerül minden buff használójáról 170% 180%
visszavonulás 120% sebzés 1 ellenfélre, 2 körig -30% sebződés 130% 140%

6. hozzárendelt kedvenc
Alkalmazottadhoz a kennelben hozzárendelhetsz egy kedvencet, ennek az ikonja a portrétól jobbra található. Ennek akkor van csak jelentősége, ha a kedvenc legalább 10. szintű, ekkor növelni tudja az alkalmazott bizonyos harci statjait.

7. elbocsátás
A panel jobb felső sarkában van az elbocsátás gomb. Egy magasabb szintű alkalmazott elbocsátását nem javasoljuk, mert akkor elvész a sok fejlesztés, amit beleöltél! Legfeljebb egy alacsony szintű alkalmazott kirúgásának lehet értelme, aki nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ne feledd, a bal oldali oszlop alján ha akarsz, tudsz argumért új alkalmazott helyet venni!
Az elbocsátáskor az alkalmazotton levő felszerelések visszakerülnek a tárgylistádba.

vendeghaz3.jpg

Vendégház bolt

A többi játékelemhez hasonlóan, itt is van bolt, ahol megveheted az alkalmazottaknak a felszerelést. A tárgyakat itt is először ki kell kutatni ahhoz, hogy meg tudd venni. Az, hogy milyen szintű tárgyak jelennek meg, a Vendégház szintjétől függ, amit a Kúriában tudsz növelni.
A gyakori tárgyaknak fehér nevük van, ezek csak kreditbe kerülnek. A nem gyakori (zöld) és ritka (kék) tárgyakért argumot is kell fizetni, de ezek általában erősebbek, mint az azonos szintű más tárgyak, és tovább is lehet őket fejleszteni.
Fontos: előfordulhat, hogy vendégházad szintje magasabb, mint a legmagasabb szintű alkalmazottad szintje. Ekkor megtörténhet, hogy a legerősebb tárgyat kikutatod, de nem lesz olyan alkalmazott, aki használni tudná. Épp ezért a vendégházat nem is érdemes magasabb szintűre fejleszteni, mint a legerősebb alkalmazottad szintje (de addig viszont igen).
Ugyanabból a tárgyból többet is megvehetsz, ha több alkalmazottnak akarsz adni ugyanabból a tárgyból. Fontos: lehetőség van a tárgyak fejlesztésére és chipelésére. Ha több ugyanolyan tárgyad van, mindegyiken ugyanolyan fejlesztés és chip kell, hogy legyen. Ha már van ilyen tárgyad, és a boltban még egyet akarsz venni belőle, akkor a vásárláskor a kredit áron kívül egyből szükség lesz a fejlesztő ércre és az esetleges chipre is!
A kalandok során előfordulhat, hogy tárgyat kell leadni, akár olyat is, amit a vendégház boltjában kapható. Ilyenkor nem adhatsz le olyan tárgyat, ami alkalmazottadnál van!

vendeghaz4.jpg

Felszerelés

Ezen az oldalon adhatod oda a boltban vett felszerelési tárgyakat alkalmazottaidnak. Alkalmazottad nem használhat magasabb szintű tárgyat, mint az ő szintje!
A tárgyaidat itt tudod fejleszteni, a bal alsó tárgypanelen, a fejlesztés gombra kattintva. Tárgyaid +1-esre és +2-esre metánium elköltésével tudod növelni, ekkor a tárgy fő statja megnövekszik. A zöld tárgyakat fel tudod növelni +4-ig, de ehhez már platinum, a kék tárgyakat +6-ig, de ehhez az utolsó 2 szinthez karemium kell. Metániumot és platinumot a Városi arénában való harcért kapsz. Ezenkívül át tudsz váltani 5 metániumot 1 platinumra, és 5 platinumot 1 kerámiumra.
Ha több egyforma tárgyad van, akkor egyszerre az összeset fejleszted mindig, az ércköltség is ennyivel szorzódik. Fejlesztés előtt mindig ellenőrizd, hogy csak annyi legyen nálad a tárgyból, amennyire tényleg szükséged van!
A tárgyaidat itt el is adhatod, de ekkor csak a kreditköltség egy részét kapod vissza, a fejlesztésre költött fémeket nem.
A fejlesztés gomb mellett van egy chip gomb. Erre kattintva feljön a chip panel, és a jobboldali tárgylista átvált a chip tárgylistára. Chipeket a bányában tudsz készíteni, ha megjelent a Gyártás gomb. A gyártás során ellenőrizd, hogy a készített chip jó abba a tárgyba, amibe rakni akarod!
A chipekre is igaz, hogyha több egyforma tárgyad van, mindegyikbe ugyanazt a chiped kell raknod. Tehát ha van 3 db AK-47-esed, amibe 2. szintű k-támadás chipet akarsz rakni, akkor 3 db ilyen chipre lesz szükséged.
A chipeket viszont bármikor kiveheted a tárgyadból, és kicserélheted. Azt is megteheted, hogy a chipet kiveszed, a gyártásnál felhasználod egy magasabb szintű chip elkészítéséhez, és azt visszarakod a tárgyba.
A chip szintjétől függ, hogy legfeljebb milyen szintű tárgyba rakhatod. Az alacsony szintű tárgyakba nem lehet magas szintű chipeket rakni.

vendeghaz5.jpg

Csoport

Ezen a panelen választhatsz ki max. 3 alkalmazottat, akik az aktív harcoló csapatodba tartoznak. Csak olyan alkalmazottat választhatsz ki (dupla click vagy drag&drop), akinek van fegyvere.
A csoportban levő alkalmazottak is meditálhatnak a szökőkútban, de csak akkor, ha marad a csapatban egyvalaki, aki nem meditál.
A szövetségi háborúnak saját egyedi csoportbeállítója van.

Alkalmazottak tulajdonságai, kritikus, blokkolás működése.

Az alkalmazottak kritikusa 3 dolgot csinál: egyrészt, növeli a te kritikusod esélyét, másrészt csökkenti az ellenfél kritikusának esélyét, harmadrészt növeli a kritikus sebzését.

Maga az esély konvergál 80%-hoz, sosem lesz 100%. Tehát ha az ellenfélnek 0-s kritikusa van, akkor mindegy, hogy 1000-es vagy 1100-es kritikusod van, az esély ugyanannyi lesz. De ha az ellenfélnek van egy 1000-es kritikusa, akkor 1100-zal nagyobb esélyed lesz, mint 1000-el.
A kritikus sebzés pedig egy szorzó, amennyivel az okozott sebzés felszorzásra kerül. Ez legalább 50%, de nagyobb kritikusnál több (80%-hoz konvergál). A kritikus sebzés szorzót nem befolyásolja az ellenfél kritikusa.

A blokkolás a kritikushoz hasonló, csak az nem növeli az okozott sebzést, hanem csökkenti. Az esély hasonlóképpen számolódik, csak itt a sikeres blokkolás esélyét nem az ellenfél blokkolása, hanem az átütése csökkenti. A sikeres blokkolás a sebzést fix 25%-kal csökkenti.

Amennyiben a támadó sikeresen okozna kritikus sebzést, és a védő sikeresen blokkolna, a kettő kioltja egymást, és normál sebzés lesz.

Támadás és védekezés működése.

Példa:
Van egy 100-as támadásod, az ellenfélnek 50-es védelme. A támadásod 200%-ot sebez (alap), további 2 körig még 35%-ot (DoT: Damage over Time). Ekkor a sebzés az alábbiak szerint alakul:

  • alap: 2 x (100 - 50) = 100 (+- 15% szórás, kritikus, blokkolás, fegyverek és harci képességek hatásaiból származó sebzésnövekedés és -csökkenés)
  • DoT: (100 - 50) x 0.35 = 17.5 lesz (nincs szórása, nem módosítja kritikus, blokkolás, képességek)