Alkalmazott csata
alkalmazott-csata.jpg

Alkalmazott csata

Az alkalmazott csatában az a, legfeljebb 3 alkalmazottad vesz részt, akiket a Vendégházban korábban beraktál a csoportba. Aki a szökőkútnál meditál, az a harcokban nem vesz részt, kivéve, amikor a Heti bajnokságban védekeznek.

A harc körökre van osztva. Minden körben előre kiválaszthatod, mely képességeket akarod használni. Minden alkalmazottnak van egy saját harci képessége (ezt már toborzáskor is láttad, illetve a karakterlapjának az alján látszik), van 2 harci képessége, amit a fegyvertől kap, és van 2 képesség, ami mindenkinek ugyanaz, a célzott lövés és a defenzív lövés. A képességek leírása megjelenik egy ablakban, ha ráviszed a kurzort, ill. telefonon ha ráböksz a segítség (?) gombra a képességek mellett.

Sok szakértelemnek van egy frissülési ideje, hogy hány körönként használhatod. Más szakértelmeket, mint pl. a 2 alap szakértelem, akár minden körben használhatod.
A körök elején a gép sorsol egy sorrendet, ez a képernyő felső sorában látható, a harcolók ebben a sorrendben fognak következni. A képességek kiválasztásánál sokszor érdemes számításba venni a sorrendet is. Az ellenfelünkkel a gép játszik, nekik ő választ képességet.

A játékban kétféle fegyver sebzés van: a kinetikus (k-támadás) és az energia (e-támadás). A k-támadás által okozott sebzést a k-védekezés, az e-támadás által okozottat az e-védekezés csökkenti. Ha tehát tudod, hogy ellenfelednek sokkal magasabb az egyik fajta védekezése, akkor a másik fajta sebzéssel érdemes készülni, és ugyanígy, ha tudod, milyen fegyverei vannak, akkor a megfelelő védekezést bekészíteni.

Számos képesség van, van amelyik 1, van, amelyik több célpontra hat, van, amelyik gyógyít, van amelyik módosítja a saját vagy az ellenfél csapat sebzését. A legtöbb képességnél a célpontválasztás véletlenszerű, azonban van olyan képesség, ami megnöveli az esélyt, hogy valaki célpont legyen.
A képességek leírásában meg van adva, hogy a képesség a karakter sebzésének hány százalékát sebzi. Pl. Ha a leírásban 120% szerepel, és a karakter sebzése 100, akkor 120-at fog
sebezni (de ezt az ellenfél sebzése csökkenti, és van egy kis véletlenszerű szórás is).

Ha egy karakter sebződik, életpontja csökken, ha 0-ra kerül, elájul. A karaktereket – amíg nem ájultak el – gyógyítani is lehet gyógyító képességekkel. Ezek számítás alapja nem a sebzés, hanem a k-védekezés és e-védekezés átlaga. Ha például egy karakter 200%-kot gyógyít, és 60-as e-védekezése és 80-as k-védekezése van, akkor 70 x 200% = 140-et fog gyógyítani.

Bizonyos sebzések (pl. lángszóró tüze, pók mérge) a sebzés után még több körön át tovább sebzik a karaktereket. Az ilyen, és a sebzést csökkentő „debuffokat” el lehet távolítani bizonyos képességekkel.

Ha valamelyik harcoló csapatban mindenki elájul, az a csapat veszít. A csata max. 15 körig tarthat, ekkor mindenképp véget ér, és a gép győztest hirdet.