Barlang, kalandok
barlang.jpg

A barlang akkor válik kattinthatóvá, ha az alkalmazott küldetésekben eljutsz addig a pontig, hogy látogasd meg a barlangot.
A barlangban játszhatod végig a játék fő történetvonalát. Megtudhatsz egy csomó dolgot az argumról, a Látogatásról, az idegenekről, megismerheted Argum City vezető hírességeit és vállalatait, és persze izgalmas kalandokba keveredhetsz.
A nem ritkán fegyveres konfliktusokban persze nem egyedül kell helyt állnod: elkísérnek hűséges alkalmazottjaid, és helyetted is harcolnak.
A kalandok próbák sorából állnak, ha az összes próbát teljesíted, akkor teljesült a kaland, és csinálhatod a következőt. A sztori kalandok mindegyikét csak egyszer csinálhatod végig! A történetből minden egyes szintlépéssel új fejezetek nyílnak meg, ha ezeket mind megcsináltad, akkor meg kell várnod a következő szintlépést a történet folytatásával, de addig is csinálhatsz ismételhető kalandokat.

adventurepoint.pngA kaland elvállalása kalandpontba kerül (a kaland panel jobb felső sarkában látható). A kaland teljesítéséért tapasztalati pontot kapnak embereid, és hűségpont is jár, amivel hűségszintjüket növelheted.
Kalandpontokat a napi első belépéskor kapsz.

Kaland próbák

Egy kaland a következő típusú próbákból állhat:

kaland-csata.jpg

Csata
Alkalmazottjaidnak egy csatát kell lejátszaniuk. A csatában a szökőkútban meditáló tagok nem vesznek részt! A csatákért nincs külön jutalom, csak a kaland végén. Mindegy, hogy egy vagy több csata volt a kalandban, vagy hogy volt-e egyáltalán, a végén ugyanannyi tapasztalati pontot kapnak alkalmazottjaid.
Ha a csatát elveszíted, újrapróbálhatod kalandpont vagy argum elköltésével. Vannak kalandok, ahol a csaták közt embereid nem gyógyulnak fel!

kaland-eroforras.jpg

Erőforrás próba
A 4 alap erőforrás valamelyikéből kell költened. Ezek a próbák elég gyakoriak, ezért érdemes úgy belevágni a kalandba, hogy legyen mind a négyből valamennyi. Ha mégis olyan erőforrást kérnek, amiből nincs elég, megteheted, hogy vársz, amíg eleget regenerál a céged (ekkor azért kell egyet frissítened), de azt is megteheted, hogy kilépsz és később újrakezded (de ekkor elveszíted a kalandpontot).

kaland-szakertelem.jpg

Szakértelem próba
Az adott szakértelmedhez hozzáadunk két dobókockával dobott értéket, és ennek meg kell haladnia a próba küszöbszámát. A dobás előtt lehetőséged van ún. hőspontokat költeni, amelyek a dobáshoz hozzáadódnak. A szakértelem próbánál a passzív szakértelmeid értéke is számít, ezért érdemes azokon is növelni valamennyit. Hőspontot a kalandokért kapsz, és a nap eleji jutalommal.
Ha a kockával nagyon kis értéket dobsz, akkor szerencséd nő, ha nagyot, akkor csökken, így egyensúlyozzuk ki a karmádat.
A szerencsepróba ugyanúgy működik, mint a szakértelem próba, csak ott a szerencsédet használjuk alapul.
Ha a próba nem sikerül, argumért vagy kalandpontért újrapróbálhatod.

kaland-tudasproba.jpg

Tudáspróba
Itt egy kvízkérdésre kell megjelölni a helyes választ. Hiba esetén újrapróbálhatod kutatáspontból.

kaland-barat.jpg

Baráti segítségkérés
Ha ilyen próbát kapsz, tudsz segítséget kérni egy barátodtól a chaten, és neki egyszerűen csak a mondatra kell kattintania. Ha nem segít senki, tovább próbálkozhatsz, vagy költhetsz argumot ill. kalandpontot. Ha segít egy barátod, attól nő a barátság szintetek!

kaland-targy.jpg

Tárgypróba
Itt egy vagy több, a játék valamelyik boltjában (vendégház, műhely, kennel stb) megvásárolható tárgyat kell átadnod. Az olyan tárgyat, amit alkalmazott visel, nem adhatod le, csak olyat, ami a tárgylistádban van! Kudarc esetén itt sajnos nincs más lehetőség, mint a kalandot feladni, elmenni a tárgyért a boltba, és újrakezdeni. Épp ezért javasoljuk, hogy próbálj barátaidnál tájékozódni, hátha tudják, melyik kalandban van tárgypróba!

barlang2.jpg

Ismételhető kalandok

A sztori kalandokkal ellentétben, ezeket többször is meg lehet csinálni. Fő céljuk, hogy a felgyűlt kalandpontokat akkor is el tudd költeni, ha épp nincs új sztori kalandod.
Prémium játékosok csinálhatják ismételhető kalandokat 3 kalandpontért, ekkor a végén tripla jutalmat és TP-t kapnak érte.

Minden kalandnak van egy előfeltétele. A kalandot csak akkor kapod meg, ha az előfeltétel teljesült.
A sztori kalandok sorban jönnek, mindegyiknek az előző az előfeltétele.
Az ismételhető kalandoknak egy adott sztori kaland az előfeltétele, általában az N. szintű ismételhető kalandnak egy, az N. szinten megnyiló sztori kaland.
Sok magasabb szintű sztori kalandnak az előfeltétele, hogy a korábbi ismételhető kalandot X alkalommal megcsináltad (X=3..7 általában)
Nincs maximalizálva a kalandpontok mennyisége, de a napi ajándékcsomag csak 50-ig (prémiummal 70) tölti, onnantól napi ajánlat/aukció/szövetségi épületek/küldetések/stb. forrásból származó pontok iródnak csak hozzá.

A kapható TP kiszámítása:

Van egy alaptp a kalandért, ami a kaland szintjétől függ, ehhez hozzáadjuk a tapasztalatkönyvet, és ami így kijött, azt szorozzuk az 1.45-tel a kaland tapasztalat miatt, és még 3-mal, ha prémiumos vagy és ismételhető kalandot csináltál (ami 3 kalandpontba kerül).
Ez az ami a jutalom boxban szerepel, erre jön az egyes alkalmazottaknál a lemaradás bónusz, és az ezzel együtt kapott teljes tp kerül ki a chat-re.